-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34229 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

تعدادي از احاديث روايت شده توسط سني درباره امام مهدي، ظهور ايشان، و ديگر مسائل مربوط به ظهور را بيان كنيد.
1ـ أخرج أحمد و ابن أبي شيبة، و ابن ماجة، ونعيم بن حمّاد، في الفتن، عن عليٍّ، قال: قال رسول الله (ص):
«االمهدي منّ اهل البيت، يصلح الله في ليلة». (كتاب الفتن ص 89، باب 2، حديث 1)
احمد وابن أبي شيبه و ابن ماجه و نعيم بن حمّاد، در كتاب «فتن» از علي(ع) نقل كردهاند كه آن حضرت فرمود: رسول خدا(ص) فرمودند:
«مهدي (ع) از ما اهل بيت است، خداوند امر او را در يك شب اصلاح خواهد فرمود».
2ـ أخرج أبو داود و ابن ماجة والطبراني و الحاكم عن امّ سلمة، قالت: سمعت رسول الله (ص) يقول:
«المهدي من عترتي، من ولد فاطمة». (كتاب الفتن ص 89، باب 2، حديث 2)
ابو داود و ابن ماجه و طبراني و حاكم، از امّ سلمه روايت كردهاند كه گفت: شنيدم رسول الله (ص) ميفرمايد:
«مهدي (ع) از سلالة من است، از فرزندان فاطمه(س)».
3ـ أخرج الحاكم و ابن ماجة و أبو نعيم، عن أنس بن مالك، قال: سمعت رسول الله (ص) يقول:
«نحن سبعة ولد عبدالمطلّب سادة أهل الجنة: انا، و حمزة، و علي، و جعفر، والحسن، و الحسين، و المهدي». (كتاب الفتن ص 89، ب 2، ح 3)
حاكم، و ابن ماجه و ابونعيم ، از انس بن مالك روايت كردهاند كه وي گفت: شنيدم، رسول الله (ص) ميفرمايد:
«ما هفت نفر از فرزندان عبدالمطلب، سروران اهل بهشت هستيم: من و حمزه و علي و جعفر و حسن و حسين و مهدي»
4ـ أخرج الترمذي ـ و صحَّحه ـ عن أبي هريرة، قال: قال رسول الله (ص):
«لولم يبقَ من الدنيا الّا يوم، لطوّل الله ذلك اليوم، حتي يلي المهدي». (كتاب الفتن ص 90، ب 2، ح 5)
ترمذي به طريق صحيح از ابو هريره، نقل كرده است كه گفت: رسول الله (ص) فرمود:
«اگر از عمر دنيا جز يك روز باقي نماند، خداوند آن روز را آنقدر طولاني ميكند كه مهدي (ع) در پي آيد».
5ـ أخرج الطبراني في الاوسط من طريق عمر و بن علي، عن عليّ بن أبي طالب انه قال للنبيِّ(ص):
«أمنّا المهدي أم من غيرنا يا رسول الله؟»، قال« بل منّا، بنا يختم الله كما بنا فتح، و بنا يستنقذون من الشرك، و بنا يؤلِّف الله بين قلوبهم بعد عداوة الشرك». (كتاب الفتن ص 91، ب 2، ح 7)
طبراني در«الأوسط» از طريق عمرو بن علي، روايتي را از علي بن ابيطالب(ع) نقل كرده كه از پيامبر(ص) سؤال كرد: «مهدي از بين ماست يا از بين ديگران يا رسول الله؟ در جواب فرمود:
«بلكه ازماست، خداوند همچنانكه به ما آغاز فرمود، به ما هم ختم خواهد كرد، به وسيلة ماست كه مردم از شرك نجات مييابند، به وسيلة ماست كه خداوند بين دلهاي مردم، الفت و پيوند ايجاد ميكند، بعد از آنكه به دشمني حاصله از شرك، بينشان جداي افتاده باشد».
6ـ أخرج نعيم بن حماد، و أبو نعيم من طريق مكحول عن علي، قال:
«قلت: يا رسول الله أمنّا آل محمد المهدي، أم من غيرنا؟» فقال: « لا بل منّا، يختم الله به الدين كما فتح بنا ينقذون من الفتنة كما انقذوا من الشرك، و بنا يؤلَّف الله بين قلوبهم، و بنا يصبحون بعد عداوة الفتنة اخواناً كما أصبحو بعد عداوة الشرك اخواناً في دينهم» (كتاب الفتن ص 91، ب 2، ح 8)
نعيم بن حمّاد و ابو نعيم از طريق«مكحول» از عليّ بن ابيطالب(ع) روايت كردهاند، كه فرمود:
«گفتم: اي رسول خدا، آيا مهدي(ع) از بين ما آل محمد(ص) است يا از بين غير ما؟» فرمود: «نه بلكه از بين ماست، خداوند دين را همچنانكه گشود، به وجود او ختم خواهد كرد، مردم به وسيلة ما از فتنه نجات مييابند؛ چنانكه از شرك نجات يافتند و به وسيلة ماست كه خداوند بين دلهاي مردم، الفت و پيوند ايجاد ميكند و به وسيلة ماست كه مردم بعد از دشمني برخاسته از فتنه، با يكديگر برادر شدند.»
7ـ أخرج الحارث بن أبي اُسامة و أبو نعيم، عن أبي سعيد، قال: قال رسول الله(ص):
«لتملأنّ الارض ظلماً و عدواناً، ثمّ ليخرجنّ رجل من اهل بيتي حتّي يملأها قسطاً و عدلاً كما ملئت عدوانا و ظلماً». (كتاب الفتن ص 91 و 92، ب 2، ح 10)
حارث بن أبي اسامه و ابونعيم ، از ابو سعيد نقل كردهاند كه گفت: رسول خدا(ص) فرمود:
«زمين پر از ستم و دشمني ميشود و به درستي، مردي از اهل بيت من قيام خواهد كرد تا زمين را از عدل و داد پركند، چنانكه پر از دشمني و ستم شده باشد».
8ـ أخرج الطبراني في الكبير و أبونعيم عن ابن مسعود: قال: قال رسول الله(ص):
«يخرج رجل من اهل بيتي، يواطي اسمه اسمي و خلقه خلقي، يملأها قسطاً و عدلاً كما ملئت ظلماً و جوراً». (كتاب الفتن ص 92، ب 2، ح 11)
طبراني در كتاب «الكبير» و ابونعيم، از ابن مسعود، نقل كردهاند كه گفت: رسول الله(ص) فرمود:
«مردي از اهل بيت من قيام خواهد كرد، اسمش همانند اسم من و اخلاقش همانند اخلاق من است، او زمين را پر از عدل و داد كند، چنانكه پر از ظلم و جور شده باشد».

امامت و مهدويت ج 3 – باورداشت مهدويت
آيةالله لطف الله صافي گلپايگاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.